Kampanjkoncept och strategi för SEKO sjöfolk

SEKO sjöfolk vill göra fler uppmärksamma på det mesta vi köper i svenska affärer har skeppats hit och att en majoritet av de väldens alla sjömän arbetar under usla arbetsvillkor.

Tillsammans med Södra Esplanadens Anders Svensson (AD), Amanda Mogensen (PR-konsult) och Jesper Yngvesson (copy) har SEKO sjöfolk därför utvecklat kampanjen Schysta bananer på världshaven.

Kampanjen innehåller förutom politiska kontakter och aktiviteter, en kampanjsajt, eventmaterial samt både digital och traditionell annonsering i bland annat Veckans affärer, Fokus och GP.

Amanda Mogensen är för närvarande projektanställd hos SEKO sjöfolk.

Freddy Billqvist har tagit bilderna och smink/styling av Carolin Göransson.

01ss_sb_print 02ss_sb_print 03ss_sb_print 04ss_sb_print 05ss_sb_print 06ss_sb_print 07ss_sb_print 08ss_sb_folder1 09ss_sb_folder2 10ss_sb_stickers 11ss_sb_webb1 12ss_sb_webb2 13ss_sb_banner1 16ss_sb_1 17ss_sb_3 18ss_sb_2 19ss_sb_4 20ss_sb_5